To Koi Sushi Bar ήρθε στην ελληνική αγορά το 2013, ταυτίστηκε με το ποιοτικό sushi στην πιο value for money εκδοχή του και αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο ethnic street food restaurant. Ο κ. Χρήστος Σουρλίγκας, ιδρυτής της αλυσίδας, μας αφηγείται τη δική του ιστορία, που εξηγεί γιατί το sushi αγαπήθηκε τόσο πολύ από το ελληνικό κοινό, ποια η πορεία του δικτύου μέσα στον χρόνο και ποιες οι προοπτικές εξέλιξής του στο μέλλον.
Το Koi Sushi Bar έφερε μια τομή σε ό,τι γνωρίζαμε για την ιαπωνική κουζίνα. Κοιτώντας πίσω, ποιοι ήταν οι πιο σημαντικοί σταθμοί στην ανάπτυξη του δικτύου μέχρι σήμερα;
Θα έλεγα ότι πολύ σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του δικτύου μας έπαιξε η εταιρεία THE FRANCHISE CO. Πολλές φορές όταν έχεις μια επιχείρηση, δεν θες να μάθουν οι άλλοι το μυστικό της επιτυχίας σου. Ήταν ένα στοίχημα για εμένα η συνεργασία μου με τη THE FRANCHISE CO., γιατί οι άνθρωποί της με βοήθησαν να σκεφτώ «out of the box» και να τολμήσω την ανάπτυξη του καταστήματος, εξελίσσοντάς το σε αλυσίδα.
Από την εμπειρία σας στο εξωτερικό, ποιες διαφορές έχετε εντοπίσει στην προσέγγιση της ασιατικής κουζίνας στην Ελλάδα συγκριτικά με τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία;
Το ιαπωνικό φαγητό στο εξωτερικό μπορεί να στο προσφέρουν high end, σε street food μορφή ή να συναντήσεις κάποιον που να το παρασκευάζει στον δρόμο και να το σερβίρει επί τόπου. Αυτό που κάναμε εμείς στην ελληνική αγορά, υπάρχει γενικά ως casual sushi street food σε value for money τιμή, αλλά ίδιο ακριβώς στήσιμο με το δικό μας concept δεν υπάρχει. Η δική μας λογική βασίζεται στην απλή και ταυτόχρονα γρήγορη εξυπηρέτηση, δηλαδή στο street ποιοτικό φαγητό. Όλοι οι πελάτες για εμάς είναι το ίδιο κι αντιμετωπίζονται με την ίδια ευγένεια και ταχύτητα. Θα λέγαμε σε γενικές γραμμές ότι είμαστε ένα clean cut minimal μαγαζί, που με την πρώτη όψη θα μπορούσε να τρομάξει κάποιον, ο οποίος θα σκεφτόταν ότι ίσως «αυτό είναι ένα ακριβό κατάστημα». Στην ουσία όμως εμείς διατηρούμε έναν minimal, γιαπωνέζικο χαρακτήρα σε ένα street εστιατόριο, όπου εξυπηρετούμε και παρασκευάζουμε κάθε γεύση μας απλά.
Ποιες καινοτομίες έχετε εισαγάγει στο μενού και στο μοντέλο λειτουργίας των Koi Sushi Bar;
Τα προϊόντα που πουλάμε είναι κατά βάση το ρολό και το sushimi. Βέβαια, η περισσότερη δουλειά είναι στα ρολά. Αυτό που μας διαφοροποιεί είναι ο τρόπος παρασκευής, δηλαδή δεν φτιάχνουμε το sushi όπως οι άλλοι. Έχουμε εφεύρει κάποιες καινοτόμες τεχνοτροπίες, που ρίχνουν το food cost ενώ παράλληλα αυξάνουν την παραγωγή. Αυτό το γεγονός μας επιτρέπει να πουλάμε σε αυτές τις τιμές. Επίσης, έχουμε δικούς μας παραγωγούς ρυζιού από την Ιταλία, εξασφαλίζοντας οικονομίες κλίμακας για τους franchisees μας. Γενικότερα, εισάγουμε μόνοι μας τα προϊόντα μας από παραγωγούς κοντά στη χώρα μας, δηλαδή από την Ιταλία και τη Γερμανία, για να μπορούμε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη ποιότητα και τη φρεσκάδα αλλά και να πραγματοποιούμε ελέγχους.
Ποιες είναι οι λέξεις- κλειδιά για την επιχειρηματικότητα;
Όρεξη, δημιουργικότητα, επιμονή, πιστότητα κι εργατικότητα. Αλλά χρειάζεται παράλληλα να έχεις ευρηματικότητα, να αντιλαμβάνεσαι το διαφορετικό, το μοναδικό, και να στρέφεσαι σε αυτό. Για να γίνει όμως αυτό, χρειάζεται παρατήρηση και αντίληψη.
Με βάση τη θέση και την εμπειρία σας, ποια είναι τα tips για να γίνει κανείς ένας επιτυχημένος franchisor και franchisee, αντίστοιχα;
O franchisor πρέπει να βλέπει όσα δεν βλέπουν οι άλλοι, ώστε να φέρνει πράγματα που δεν υπάρχουν στην αγορά και να τολμά. Από το σχολείο, μας μαθαίνουν να μην τολμάμε. Μας λένε ότι πρέπει να πάμε να δουλέψουμε γι’ άλλους. Η επιχειρηματικότητα θέλει ρίσκο. Αντίθετα, για τον franchisee το ρίσκο είναι μικρότερο. Απαιτεί όμως κι εκείνος να έχει αντίληψη των πραγμάτων και φυσικά, πρέπει να εμπιστευθεί και να εμπνευστεί από το concept και από τον άνθρωπο που έχει απέναντί του. Είναι πολύ σημαντικό να σου αρέσει αυτό που κάνεις, γιατί στο τέλος της ημέρας νιώθεις ότι έχεις εκπληρώσει ένα όνειρό σου. Αν δεν σου αρέσει πραγματικά αυτό με το οποίο ασχολείσαι, θα βαρεθείς, δεν θα μπορέσεις να πας ένα βήμα παραπέρα τον εαυτό σου και το κατάστημά σου.
Θέλετε να μας μιλήσετε για τα νέα πακέτα της Koi Sushi Bar που αφορούν ξενοδοχεία;
Τα Hotel Corner είναι ένα concept που παρουσιάσαμε στην έκθεση Xenia 2019 και αφορά την αναβάθμιση των restaurant των ξενοδοχειακών μονάδων με την προσθήκη της ιαπωνικής κουζίνας των KOI. Εμείς προτείνουμε να δημιουργηθεί ένας χώρος παρασκευής των πιάτων του ΚΟΙ, είτε εντός είτε εκτός της κουζίνας των ξενοδοχείων, και να προστεθεί ένα ένθετο μενού στο ήδη υπάρχον.
Πώς βλέπετε τον εαυτό σας και την αλυσίδα Koi Sushi Bar στα επόμενα 5 χρόνια;
Θεωρώ ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα και την Κύπρο. Είμαστε ακόμη σε street κατάσταση, που έχει θέση σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία και σε πολλά άλλα σημεία.
Τελευταία Σχόλια